چند ما قبل در جریان مراسم E3 2018، شرکت Bethesda از دو پروژه بلند پروازانه خود رونمایی کرد که البته به این زودیها منتشر نخواهند شد. یکی از آنها Starfield نام دارد و دیگری بازی جدید سری مشهور TES میباشد. گیمپلی این بازیها به نمایش در نیامد و حتی اطلاعات مشخصی نیز در مورد آنها در دست نیست و حتی به نظر میرسد باید مدت زیادی برای رونمایی از اولین جزئیات صبر کنیم اما با توجه به گفتههای پیت هاینز از Bethesda، این رونمایی زودهنگام دلیلی منطقی دارد.
به گزارش پردیسگیم و به نقل از Wccftech، هاینز در گفت و گویی با Eurogamer اعلام کرد که برنامه زمانی آنها تفاوتی نسبت به گذشته ندارد اما آنها قصد داشتند در E3 2018 برنامه حدودی آینده خود را به طرفداران اعلام کنند و از طرف دیگر به دلیل حواشی مربوط به Fallout 76 ثابت کنند که بازیهای تک نفره را رها نکردهاند:
"در حقیقت من نباید نسبت به سوالهای طرفداران بی اعتنا باشم. برنامه زمانی عرضه عناوین آینده Bethesda Game Studios تغییری نکرده است. چیزی که دستخوش تغییر شد میل ما به ترسیم برنامه عرضه عناوین آینده است. از آنجایی که Fallout 76 یک بازی متفاوت نسبت به سایر پروژههای BGS میباشد قصد داشتیم طرفداران را از نگرانی نجات دهیم. این طور نیست که هر 9 ماه یک بار بازی جدیدی به انتشار برسانیم، هنوز هم پروژههای ما به زمانی چند ساله نیاز دارند. به دلیل ساخت Fallout 76، میخواستیم به جامعه بازیکنان بگوییم که: هی، ما یک IP کاملا جدید علمی تخیلی عظیم در دست ساخت داریم، هی ما بر روی The Elder Scrolls VI نیز کار خواهیم کرد تا بازیکنان فکر نکنند بازیهای تک نفره Bethesda Game Studios به پایان راه خود رسیدهاند. همان مدت زمانی که بین عرضه Fallout 3، Skyrim و Fallout 4 وجود داشت در پروژههای آینده نیز نیاز است و چیزی تغییر نکرده و من فکر نمیکنم این موضوع تغییر کند."
اگرچه در مقالهها و اخبار مختلف اشاره شده که عنوان Starfield و TES VI عناوینی نسل بعدی هستند، امکان عرضه آنها به خصوص Starfield که زودتر منتشر میشود بر روی نسل حاضر نیز وجود دارد.
"من در رابطه با خبر حمایت سونی از Crossplay بسیار دلگرم شدم چرا که به نظر میرسد آنها به غیر از Crossplay در مورد Crossplatform Progression نیز رویی باز نشان خواهند داد.(این دو کاملا با یکدیگر متفاوت هستند) من نمیخواهم تنها در مقابل بازیکنانی قرار گیرم که پلتفرمی متفاوت دارند بلکه همچنین خواستار این هستم که پیشرفت بازی خود را و امتیازاتم را به پلتفرمهای دیگر انتقال دهم، موارد اضافهای که باز کردم و قابلیتهای شخصیتم در بازیهای نقش آفرینی و … باید قابل انتقال به پلتفرمهای دیگر نیز باشند. هر دوی این قابلیتهای جذاب خواهد بود و امید دارم در کنسولهای نسل بعدی شاهد چنین ویژگیهایی باشیم. دوست دارم که تمامی طرفداران بازیمان از طرفداران Xbox و PS گرفته تا Switch و PC با یکدیگر بازی کنند و ما بتوانیم با همگی به طور عادلانه و مساوی برخورد کنیم و دیگر پلتفرم مطرح نباشد و ما بگوییم "شما همگی بازی X را تجربه میکنید"."
"شما در نقش یک سازنده بازی میخوهید پروژه در دست ساختتان همه جا به طور یکسان و بینقص اجرا شود."
وقتی سرویسها پیشرفت کنند و پلتفرمها به سرویسها تبدیل شوند صنعت گیم بیشتر از قبل همگانی خواهد شد و این جذاب است که ببینیم پس از این چه رویهای با سختافزارها پیش خواهیم گرفت.
نظر شما در این باره چیست؟