به گزارش پردیسگیم به نقل از Gamespot به تازگی طی مصاحبهای که یک بازیساز با وبسایت Wccftech انجام داده است گفته است که حافظههای SSD کنسولهای نسل بعد کارهای بیشتری با بارگزاری بازیها انجام خواهند داد.
بازیسازان برای استفاده از پتانسیلها و قابلیتهای سخت افزاری کنسولهای نسل بعد یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X هیجان زده هستند و ما هر چه که به تاریخ عرضهی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X نزدیک میشویم بازیسازان جزئیات بیشتری از پیشرفتها و بروزرسانیهای اعمال شده بر روی 2 کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X ارائه میکنند.
به تازگی طی مصاحبهای که کارگردان بازی ترسناک و در سبک وحشت با نام The Persistence یعنی آقای استوارت تیلی (Stuart Tilley) از استودیوی Firesprite با وبسایت Wccftech انجام داده است در رابطه با حافظههای SSD کنسولهای نسل بعد و این که چگونه این حافظههای SSD و بارگزاری سریعشان قرار است تا بر روی بازیهایی که قرار است تا برای کنسولهای نسل بعد یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X تاثیر بگذارند صحبت کرده است.
آقای استوارت تیلی در مصاحبهی خود با وبسایت Wccftech در رابطه با حافظههای SSD کنسولهای نسل بعد گفت:
"حافظههای SSD (کنسولهای نسل بعد) قرار است تا (از نظر عملکرد و تاثیر گذاری در درون بازیها) عظیم باشند و به ما اجازه بدهند تا جهانهای بزرگتری را خلق کنیم که سریعتر نیز بارگزاری میشوند و سریعتر میتوان در میان آن [جهانها] حرکت کرد (جا به جا شد). این اتفاق موقعیتهایی را برای ما فراهم کرده و به وجود میاورد. چیزهای جدید مربوط به موقعیت صدا عالی به نظر میرسد؛ برای بازیها، آنها (بازیها) اکنون قادر خواهند بود تا اثرات صوتی و صداها را جوری پخش کنند که همانند این باشند که آن اثرات صوتی و صداها زمانی که شما بر روی مبل نشستهاید [و در حال بازی کردن هستید] در اطراف شما قرار دارند؛ [این ویژگی] قرار است تا پیشرفت بزرگ دیگری را (در کنار بارگزاری سریعتر بازیها) به وجود بیاورد."
آقای استوارت تیلی در مصاحبهی خود با وبسایت Wccftech همچنین به این موضوع اشاره کرد که تکنولوژی کنسولهای موجود ممکن است تا بعضی از وقتها و در برخی از موارد باعث به وجود آمدن یک برگشت به عقب فقط به خاطر مدت زمان و صفحات بارگزاری تحمل پذیر در نتیجهی نهایی یک بازی شوند، چیزی که ما این مورد را در درون کنسولهای نسل بعد یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X کمتر اتفاق خواهد افتاد و شاهد آن خواهیم بود.
آقای استوارت تیلی گفت:
"این برای ما به شدت هیجان انگیز است که بتوانیم و قادر باشیم تا جاه طلبی خودمان را بزرگتر بسازیم، بعضی از وقتها و در برخی از موارد شما ممکن است مجبور باشید تا یک قابلیت را به علت نیاز داشتن به بارگزاری طولانی مدت از درون بازی خودتان حذف کنید؛ حالا در آینده این احتمالاََ دیگر برای ما (بازیسازان) مشکلی به وجود نخواهد آورد."