خبرهای اخیر در رابطه با ساخت نسخه Remaster از بازی اول مجموعه خاطرهانگیز Crysis بسیاری را متعجب کرد. اعلام این خبر و عرضه آن تا این حد نزدیک به نسل بعدی باعث ایجاد حدس و گمانهایی در ذهن طرفداران شده اما در هر صورت این خبری هیجانانگیز برای فرانچایزی است که از سال 2013 به حالت خفتگی رفته بود.
به گزارش پردیس گیم و به نقل از PlayStation LifeStyle، جیمز کوپر که یک طراح کهنهکار بازیهاست و سابقه کار برروی Crysis و سپس Uncharted 4: A Thief's End و Uncharted: Lost Legacy را دارد، اخیرا در توئیتی گفته رویکرد سندباکس Crysis در طراحی مراحل خطی-گسترده Uncharted 4 الهامبخش بوده است:
"بسیار از شنیدن اخبار مربوط به Crysis Remastered هیجانزده هستم. خاطرات کار روی پورت نسخه کنسولی آن برای من زنده شد. رویکرد سندباکس آن در گیمپلی بعدها در طراحی مراحل خطی گسترده Uncharted 4 و بازیهای بعد از آن برای من منبع الهامگیری بود."
کوپر در توئیت بعدی خود گفت هسته گیمپلی Crysis "بسیار قوی" است و تعجب میکند که چرا بازیهای سبک تیراندازی از فرمول آن استفاده نکردهاند:
"در واقع Crysis بسیار دستکم گرفته شده است. از این بازی بخاطر جلوههای بصری آن یاد میشود اما هسته گیمپلی آن تجربهای بسیار قوی ایجاد میکند. من تعجب کردهام که بعد از گذر بیش از 10 سال، بازیهای سبک تیراندازی از فرمول آن استفاده نکردهاند، حتی دنبالههای نسخه اول آن هم فرمول متفاوتی در پیش گرفتند."
آخرین نسخه از Crysis در سال 2013 منتشر شد و بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد (کوپر در آن زمان به ناتی داگ رفته بود و نقشی در ساخت آن نداشت). منتقدان به تحسین جلوههای بصری نسخه سوم پرداختند اما بخش داستانی ضعیف آن را مورد انتقاد قرار دادند. Crysis 3 در حد انتظارات شرکت EA فروش نداشت و Crytek هم از عملکرد تجاری این بازی ناامید شده بود.
هنوز تاریخ انتشار Crysis Remastered مشخص نیست.